Birsen Dürülü Röportajı

Sevilen Oyuncu Birsen Dürülü ile mükemmel keyifli röportaj yaptık

Aslında birçok kişi seni çok yakından tanıyor, ancak sen bize kendinden biraz bahsedebilir misin yine de?

 1969 Ankara doğumluyum. 11 yıllık klasik bale eğitimimden sonra tiyatro ile devam ediyorum yaşantıma. İlk sinema filmim 1987 yılında  "Düttürü Dünya"dir. Zeki Ökten'in yönettiği filmde, rahmetli Kemal Sunal'ın kızı rolünde 'Mükerrem' karakterini oynadım. Mesleğimin bu son 10 yıllık sürecinde TV sektöründe çalışıyorum.


Mesleğini biraz anlatabilir misin? Zorlukları, keyifli yanları ve birçok kimsenin bilmediği yönleriyle nasıl bir meslek oyunculuk? 
Her meslekte olduğu gibi zorlukları olmasına rağmen, "oyunculuk" öyle bir meslek ki, sevmeden, heyecan duymadan yapılamıyor. Ve bir sürü şeye "rağmen" severek devam ediyorsunuz bu mesleğe. Büyüleyici diyebiliriz belki de..

Bir oyuncu rolüne nasıl hazırlanır? 
Benim yöntemimde, metini okuduğum anda karakteri düşünmeye başlıyorum. Bir süre sonra bu düşünme yerini anlamaya bırakıyor. Sonra metinin karakter üzerindeki zorunluluklarını keşfediyorum. Derken benimle benzeşen noktaları ya da bende asla olmaz dediklerimi bulup onlarla çeşitli egzersizler ile baş etmeyi öğreniyorum ;)) 

Canlandıracağın bir karakter için ön hazırlık yapıyor musun? O süreci biraz anlatabilir misin bize? 
Yukarıda bahsettiğim her şey zaten ön hazırlık safhası.

İzlediğiniz yerli/yabancı dizi varmı? 
Yerli Dizi:1 Erkek 1 Kadın,İşler Güçler,Leyla ile Mecnun 
Yabancı Dizi:Supernatural,Person of Interest,Game of Thrones,Da Vicsi's Demons

Favori parfümünüz? Dolce Gabbana 'rose the one' 

Oyunculuğa nasıl başladınız? 1986 yılında klasik bale eğitimimi, opera ve bale sınavlarına girip kaybederek sonlandırdım. Bu 11 yıllık eğitim sonrası girdiğim bunalımdan çıkmam için annem beni Altındağ Belediye Tiyatrosunda Eğitmenlik yapan Devlet Tiyatrosu Oyuncusu Yıldıray Akıncı ile tanıştırdı. Ve takibinde Ankara Sanat Tiyatrosuna kursiyer olarak girdim.

En sevdiğiniz renk? Kırmızı

En son hangi filmi izlediniz? Onur Ünlü'nün "Sen Aydınlatırsın Geceyi"adlı filmini Altın Portakal 50.yıl özel gösterimde izledim,mükemmel

Günlük hayatınızdan biraz bahsedermisiniz? Sabahları kahve içmeyi çok severim uyanır uyanmaz. Ve kedimle 'Lilith' ile vakit geçirmek keyif veriyor. Her gün mutfakta vakit geçiririm elimden geldiğince. İki öğrencim var, onlara Fransızca ders veriyorum haftada 2 gün. Sahilde yürüyüş yapıyorum yaklaşık 1 saat. Son dönem organik gıda meselesine daha bir önem veriyorum. Bu nedenle duyduğum tüm organik pazarları geziyorum.

Beni kırmayıp röportaj yapmayı kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederim. Ben teşekkür ederim. 

Değerli paylaşımlarından ve verdiği içten yanıtlarından dolayı Birsen Dürülü'ye çok teşekkür ederiz.


Yorumlar

Popüler Yayınlar