Taner Rumeli Röportajı

Yapımcılığını Süreç Film'in üstlendiği senaristliğini Gökhan Zincir'in Yönetmenliğini Serdar Akar'ın yaptığı İnadına Yaşamak dizisinde "Avukat Selim" karakteriyle kısa sürede büyük alkış toplayan genç oyuncu Taner Rumeli ile özel röportaj gerçekleştirdik.

Taner Rumeli kimdir? Kendinizden biraz bahseder misiniz?

Taner Rumeli 1985 yılında Ankara'da doğmuş,büyümüş Ankaralı bir oyuncudur. 

Oyunculuk kariyeriniz nasıl başladı, "İnadına Yaşamak" dizisine nasıl dahil oldunuz?

Oyunculuğa 1998 yılında lise tiyatrosunda başladım. Dört yıl boyunca ağbilerim,hocalarım ve ustalarım Fatih Al ve Şenol Önsel 'in yönettiği oyunlarda oynadıktan sonra, üniversitede tiyatro bölümünde okumaya karar verdim. 2002 yılında oyunculuk sınavlarına girdim ve Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Oyunculuk Ana Sanat Dalında okumaya hak kazandım. Okuldan mezun olduktan sonra tek hayalim olan Ankara'da tiyatro yapma fırsatını Öteki Tiyatro 'da buldum. Aynı dönemde Ankara'da Bizim Evin Halleri adlı dizide 9 bölüm olduğunu sandığım Çetin karakteriyle ilk dizi tecrübemi yaşadım. 9 bölüm olduğunu sandığım diyorum çünkü okulda okuduğumuz ve ilk mezun olduğumuz yıllarda televizyonda oynamaya kesin olarak karşıydım. Bu nedenle televizyona dair gelen bütün teklifleri geri çeviriyordum.Fakat bir gün çok sevdiğim hocam Devrim Yakut beni arayarak, Ankara'da çekilen bir günlük dizi olan Bizim Evin Hallerinde bana uygun 9 bölümlük bir rol olduğunu söyledi, televizyonda oynamak istemediğimi bildiğini ama en azından görüşmeye gitmemi söyledi. Ben de görüşmeye gittim ve biraz harçlık olsun diye rolü kabul ettim ve 2 yıl boyunca sürecek olan ilk dizi deneyimime başladım. daha sonra sırasıyla Unutma Beni, Nuri , Öyle Bir Geçer Zaman Ki , Atlılar ( iki bölüm çektik fakat hiç yayınlanmadı,ve İnadına Yaşamak dizilerinde rol aldım. 

İnadına Yaşamak dizisinde de tabii ki menajerim aracılığıyla oynamaya başladım fakat Süreç Film ile daha önce Nuri dizisinde çalışmış olmamın da etkisi oldu. 
Dizide ‘Avukat Selim’ karakterini canlandırıyorsunuz. Sizce ‘Avukat Selim' karakteri Taner Rumeli’yi ne kadar anımsatıyor?

Avukat Selim karakteri beni çok yansıtan bir rol olmamakla beraber muhakkak ben oynadığım için benden parçalar da taşıyor. Avukat Selim ağırbaşlı, çekingen, işini iyi ve nizami yapan bir karakter. Bense biraz daha enerjik, eğlenceli ve heyecanlı bir insanım.

Film izlemeyi sever misiniz? Eğer seviyor iseniz hangi kategoride filmler izlemekten hoşlanırsınız? Okuyucularımıza önereceğiniz bir film var mı?

Evet film izlemeyi çok severim. Televizyon izlemememin asıl sebebi de hemen her akşam en az bir film izlemeye çalışmamdır. Korku filmleri dışında her tür filmi izlerim. Daha önceleri daha ziyade yönetmen takip etmeye çalışıyordum. Dünya literatürüne girmiş yönetmenlerin tüm filmlerini izlemeye çalışıyordum fakat bu dönem biraz daha IMDB puanlamasında iyi puan almış filmleri izlemeye çalışıyorum  Muhakkak tavsiye edebileceğim çok film var ama bir liste yapmak sayfalar  sürebilir. :) Zaman zaman çok sevdiğim filmleri twitter da paylaşıyorum. Ama bir kaç yönetmen tavsiye edebilirim. İlk aklıma gelenlerden Guy Ritchie , Tony Gatlif, Tim Burton, Jim Jarmusch, Zeki Demirkubuz filmleri herkes tarafından rahatlıkla izlenebilecek filmler olmaları bakımından ,olası bir sinema ilgisi için, güzel başlangıçlar olabilir. Sinema da edebiyat gibi uçsuz bir derya olduğu için tavsiye etmek için dahi olsa her hangi bir daraltma yapmak pek mümkün olamıyor maalesef. 

Hayat felsefenizi birkaç cümle ile açıklayabilir misiniz?

Hayatta en çok inandığım şey zamanın kıymetidir. Geçmiş ya da gelecek için bugünü kaybetmek hayatta yapmaktan en çok geri durduğum şeydir. Ve bir de şu var tabi, dünya tarihinde hiç bir kimse yoktur ki gerçekten inandığı bir şeyi yapamasın. Önemli olan inanmak ve çalışmaktır, daha sonra şans gelip seni bulacaktır. Bir kaç cümleyle anlatmaya çalışınca biraz beylik cümleler olarak kaldı ama ne yapalım artık. :))

Bize bu fırsatı sunduğunuz için tekrar teşekkür ediyoruz.

Ben size teşekkür ederim ilginiz ve emeğiniz için. Sevgi ve saygılarımla.


Yorumlar

Popüler Yayınlar