Ayçe Abana Röportajı

Bayıldığım insan Ayce Abana ile güzel röportajımız

Ayce Abana kimdir ? Kısaca kendinden bahseder misin?

Oyunculuk mesleği yapan sıradan bir kimseyim … kısaca bir insan kendisinden nasıl bahseder bilmiyorum açıkçası.
yani kendimizden söz ederken genelde acımasızca çok konuşuruz biz insanlar :) hah en belirgin olarak şunu söyleyebilirim ki kendimden söz etmeyi hiç sevmem…en iyi tanım sanırım bu… onun yerine astronomi (burçları olmayan gök bilimi olan hani) 'den söz etmeyi daha çok severim … :)

İlk dizi heyecanını hala hissediyor musun?

Elbette..Çünkü tek bir şeye heyecan duyuyorum ... İlk oynadığım dizi 'Hayat Bağları'ydı. Orada  'bakalım nasıl oynamışım?!?' ya da 'ay şişman mı görünüyorum?', veya 'eyvah yaşlı duruyorum..' gibi tecimsel :)) kaygılarım oluyordu. Ama asal olarak hep nasıl oynadığıma ilgilenmişimdir. Hiç bir beğendiğim performansım da olmadığı için bu saydıklarımın içinden sadece ilki kaldı…her zaman devreye giren tek heyecanım şudur '-bakalım bu tatlı kişiyi nasıl oynamışım?'…hiç de iyi bir şeye rastlamadım şimdiye kadar..:) o yüzden Hala oynuyorum bir gün olacak biliyorum...  

Otel Divane dizisinde sende kadrodasın. Dizinin konusundan ve karakterinden biraz bahseder misin?

Hmm Otel Divane şahane bir fikir bence..Bir akıl hastanesinin maddi yetersizlikler yüzünden, sahibi ve psikiyatrisi tarafından otele dönüştürülmesi konusu. Bu fonun içinde de artık birer meslek sahibi olarak otelde işe alınan tedavisi süren akıl hastalarının durumu var. Normal kavramının irdelenip, toplumların cinnet aşamasına geldiğinde insana ait derin duygular sayesinde nasıl değişim dönüşüm…(bu uzun ve ciddi cümleden sıkılanlar için 5 dakika ara)
Dizide tatlı deli bir karakterim var. Raporsuz deli olan dışarıdaki kişilerden biriyim. Adım Müjde evli ve bir çocuk sahibiyim. Babam da akıl hastası olduğu için onların dünyasının içinde büyümüş çok zeki bir kadınım dizide… 

Favori parfümün?

Emporio Armani She 

Eski Hikaye hakkında düşüncelerin nelerdi? 

Eski Hikaye konusu, oyunculuğu ve yönetimiyle çalıştığım projeler arasında en saygı duyduğum üç işten biridir. Bu röportajı yüz yüze yapsak hemen sorardın diğer ikisi nedir? diye ama mail yoluyla yaptığımız için cevap vermiycem bu hayali soruna :) Bizim işimizde bana kalırsa çalıştığın projeye saygı duymuyorsan dünya gerçek bir cehennem rengi olan kızıl alev renginde görünür gözüne, her saniyen güneşteki enerji patlamalarının içinde oluşmasıyla geçer. ama çalıştığın projeye saygı durabilirsen masmavi bir gökyüzünün altındaki çilek tarlasında kuşların sesini dinleyerek çalışırsın…işte eski hikaye bu ikinci ortamdı benim için. Tabi bunda bütün ekibin katkısı büyük, yani harika oynayan ana cast oyuncularından, yönetmeni ve çaycısına kadar her bir kişinin… 


Set ortamınız nasıl. Kadroda çok iyi isimler var onlar ile çalışmak nasıl bir duygu?

Set benim için hep bir 'iş yeri'dir. İşe giderim (başlama saati hiç bir zaman belli değildir), işten çıkar (bitiş saati asla bilinmez) özel hayatıma giderim.. yani ben öyle '-ay sette aile gibiyiz ya hepimiz şahane insanlarız, siz giremiyorsunuz aramıza ne kötü, ama biz kocaman bir aileyiz, eltiler, kaynanalar, dayı ve yeğenler ve bilumum anlamını bilmediğimiz kaynımız gibi kelimeler…' insanlarından hiç bir zaman olmadım. Tabii ki aklı başında olan insanları çok severim ama her yerde severim onları. iş dışında da görüştüğüm set arkadaşlarım oluyor tabii ki bu sette de var…işine ve insanlara saygılı olan herkesle şahane uyumlu çalışırım…baktım ki  akılları çok güzel o zaman da hayatı paylaşırım… 

Dizi süreleri sencede çok uzun değil mi? Kaç saat çalışıyorsunuz? 

Dizi süreleri belki şu an ülkemizin sorun top ten'inde değil ama bir meslek grubu çalışanları için ilk beşte…sabah 07:00'de evden çıkıp ertesi gece 03:00'e kadar çalışıp eve dönüp sabah bu kez 08:00'de hareket aldığımız zamanlar oluyor tabii şu 90 dakikalık kocaman film uzunluğunda dizi haftalık yetişsin diye…ama biz oyuncular yine de daha sterilize. asal sorun set işçileri için. Biz haftanın 7 günü çalışmıyoruz, ne kadar rolümüz varsa gider geliriz ama set ekibi ortalama 7 gün ve 24 saat orada oluyorlar. insan haklarına son derece aykırı bir sistem ve koşullar bütünü. en ama en kısa zamanda çözümlenmeli. anormal çünkü. önemli olan insan… 

İlerde hangi oyuncu ile başrol olmak isterdin ? Yada hayal ettiğin bir oyuncu var mı? Yerli/Yabancı

Homeland'da oynamak istiyorum oradaki oyuncularla…özellikle Claire Danes'le... Cüneyt Arkın bence bu ülkenin en iyi erkek oyuncusu mesela onunla da oynamak isterim…
hayal ettiğim oyuncuya gelirsek; Brad Pitt … :))))
şaka şaka Christoph Waltz'ın sevgilisi rolünü oynamak istiyorum…
Monty Python ekibiyle de her rolü her şeyi yapmak isterim…
Cate Blanchett ayrı benim için…
ama Woody Allen bir film için arasa saate bakmadan koşarak….ben bu konuyu daha çok uzatabilirim burada kesiyim bence…

Favori renk?

Mavi her şeydir


Favori makyaj malzemesi

bana bir "eyeliner" ver dünyayı yerinden oynatıyım…

Beni kırmadığın için teşekkür ederim.

bloğunu beğendim, beğenmesem kibarca kırardım…:)

eline sağlık, kolay gelsin...

Değerli paylaşımlarından ve verdiği içten yanıtlarından dolayı Ayce Abana'ya çok teşekkür ederiz.








Yorumlar

Popüler Yayınlar