Mert Bereketoğlu Röportajı

Çok sevilen Men Fashion Blogger Mert Bereketoğlu ile sohbet ettik! İyi okumalar 
Mert Bereketoğlu kimdir? Hayatta nelerden zevk alır?
Mert 19 yaşındadır ve Hollanda’nın Zaandam kentinde yaşamaktadır. Zaandam Amsterdam’a bitişik bir kenttir ve o nedenle sürekli Amsterdam’a giderim gerekli kıyafet ve eşyaları alabilmek için. Kısacası alışveriş yapmak ve onun dışında arkadaşlarla vakit geçirmekten zevk alırım. Ayrı zamanda, bu zamanın geçlerine ne kadar tuhaf gelirsede çalışmayı seviyorum okula gitmenin dışında. Parasıyla değil mi zaten ;-)

Stilini nasıl tamamlarsın? Kombinlerinde tamamlayıcı genelde ne olur?

Stil konusunda aslında fazla zora kaçmıyorum. Kendimi daha çok basic parçalara yönlendiriyorum. Nasıl desem. fazla göz kamaştırıcı ayrıntıları sevmiyorum ve o nedenle açık renkte bir kıyafeti gardırobumda bulamazsınız, beyaz hariç. Tamamlayıcı parçalara gelince. Ayakkabı tiryakisi olduğum için, doğru ayakkabı seçimine önem veriyorum. Rengi rengine, teması temaya uymalı sonuçta. Ama aynı kıyafetlerimde'de olduğu gibi, ayakkabılarımda genelde koyu renklerden oluşmaktadır. Yanı tamamlayıcı ayakkabıdır benim gözümde.

Nasıl başladı blog? Nasıl yazmaya karar verdin? Neleri yazıyorsun ve yazdıklarını nasıl seçiyorsun?


Blog yazarı olmadan önce modaya yakından ilgim vardı. Şöyle ki, alışveriş yapıp güzel kombinlerle sokağa çıkmayı seviyordum ve hala'da öyle. Kimsede olmayan tap taze parçalarla gezmek ve ayrı zamanda kıskanç gözlerle bana bakmalarını her zaman istemişimdir. Bu kadar uğraşmamın boşuna olmadığını insanlar sağ olsun verdikleri güzel tepkilerle belirttiler. Öyle böyle beni havalara uçurttular :))) bir müddet sonra aklımdan geçenleri birileriyle paylaşmayı düşünüyordum. İnternet aracığıyla bunu yapmak bana o anda mantıklı geldi ki iyiki de o karara varmışım!


Blogumu ilk başta erkek modasına adamıştım, ama okuyucularımı çoğaltmak ve yazılarımı dahada genellendirmek için kadın modasını da son zamanlarda kaleme alıyorum. Bir konuyu kaleme almadan önce ilk olaraktan günümüzde ağızdan ağza yayılan son 'moda haberlerinin' ne olduğunu gerekse web'ten gerekse Instagram gibi sosyal medya araçlarından araştırıyorum. Buna kendi düşüncelerimide katarak bir yazı oluşturmuş oluyorum.


Türk modası hakkında ne düşünüyorsun? Beğendiğin modacılar kimler?
Türkiye'de ilerleme görmek mümkün bana sorarsanız. Bildiğiniz gibi Türkiye’de bu konuda güzel projelere imza atan çok sayıda değerli modacılarımız var. Bunların arasından en favorim Sayın Hakan Akkaya. Kendisi çoğunlukla tasarımlarında siyah ve beyaz rengi kullanmaktadır ki en sevdiğim renklerdir o renkler. Cengiz Abazoğlu, Muammer Ketenci, Nur Yerlitaş ve yıldırım Mayruk ise Hakkan Akkaya'dan sonra en başarılı bulduğum modacılardır.


En sevdiğin renkler



Siyah ve beyaz elbette ;)



İdollerin var mı?



Tarz konusunda en çok benim tarzımı yansıtan ve kombinlerini beğendiğim, idoller demeyelim de, ilham aldığım 'iconlar' Murat Boz, Tarkan, Ece Sukan, Olsen Twins, Kylie Jenner ve Dany Dos Santos.


Neden Hollandaca, Türkçe yazmayı düşünüyor musun?


Bloguma bakarsanız zaten Türkçede bir süreliğine yazdığımı görürsünüz fakat yurt dışında yaşadığım için Türkçe yazmakta oldukça zorlanıyorum ve bayag zaman gerektiriyor doğal olarak ama el verdikçe Türkçe yazmaya çalışacağım Hollandacanın dışında!


Eğer mümkün olsaydı hangi ünlü kişinin gardırobuna sahip olmak isterdin?

Bu şansı bana verseler Murat Boz’un kapısına dayanırdım :) Tarzı oldukça benimkine yakın. O ses Türkiye’de gördüğüm kadarıyla Zara mağazasından alışveriş yapmayı seviyor ki Zara benim en sevdiğim mağazalardan.

Moda olsa bile asla giymem dediğin bir şey var mı?

Asla giymem diye bir şey yok tabiatımda diyelim. Tek takıntım renk konusudur. Açık ve cırtlak renklerde kıyafetleri hayatta giymemeyi düşünüyorum... Şimdilik. Büyük konuşmayalım haha.


En sevdiğin moda dergisi hangisi?
L'officiel Homme, Vogue ve Esquire en sevdiğim dergilerdir. Onların dışında birçok dergiyi okurum fakat bunlar moda ve kombinleri ön plana aldıkları için 'en' kategorisine bu üç dergiyi ekledim.

Kredi kartınla en son ne aldın?

En son aldığım ve halen gelmesini dört gözle beklediğim iki tane çivi şeklinde bileklik var. Sabırsızlıkla gelmelerini bekliyorum haha.

Röportajı kabul ettiğin için teşekkür ederim :)

Asıl bana kendimi daha fazla tanıtıp bana bu şansı verdiğin için ben sana teşekkür ediyorum ve son olarak okuyuculara demek istediğim bir bilindik söz var.


"Moda markalı elbiseler alıp giymek değildir, moda fiyata önem vermeden doğru kombini yapabilmektir."


Mert'in blogunu buradan yakından incelebilirsiniz. http://mbereketoglu.blogspot.com.tr

Değerli paylaşımlarından ve verdiği içten yanıtlarından dolayı Mert Bereketoğlu’na çok teşekkür ederiz.



Yorumlar

Popüler Yayınlar